Solplassen camping i Stavern.

Vi fikk plass p solplassen camping ca 2 km fra Stavern by. Solplassen camping er en fin plass som vi kan anbefale til alle som er glad i campe. De har en fin badestrand hvor de har laget en flot...

LAND

Da var vi ferdig med Ullared og ferden gikk videre til land og Bda havn camping. P veien fra ullared var vi innom Bergdala glassverk hvor de hadde fantastiske pntegjenstander som dere ser p bi...

TROLLHETTEN- ULLARED.

1,6 - 2.6 2017 Begynte ferien med skikkelig vind og frste stopp Trollhettean. Tor og Eva var vre ledsagere, de anbefalte trollhettan som frste stopp og det angrer vi ikke p. Det var en skikke...

VOJE CAMPING.

15 - 19 Juni BESKE ROGER OG LINDA. Ankom Voje camping torsdag kl 19:00 Brukte 2 timer fra Ringshaug og hit. Fikk parkert bobilen etter henvisning fra camping bestyreren, vi havnet opp i ei grop...

STRMSTAD CAMPING.

Pinsen 2-5.06 2017 Vi ankom Campingen fredag den 2/5 og vret var ganske bra. Vi satte opp forteltet for det var drlig prognose p vret i pinsen. Det ble litt problem med sette p plugger ti...

LVYA CAMPING.

Kristi Himmelfarts dag. 25/5 Ja da har vi tatt turen til Lvya camping, fikk plass helt nede ved vannkanten. Vi kom p torsdag  etter Brit var ferdig p jobben kl 16:00 og var ferdig rigget...

OMLIDSTRANDA CAMPING

http://omlidstranda.no/ Ja da ble det en liten tur til Omlidstranda camping hvor vi har forventninger til se soldedgangen i kveld. Vi ankom ca kl 11:00 og etter en snau time var forteltet oppe f...

STRMSTAD CAMPING.

Da var vi atter en gang p bobil tur. Valget ble Strmstad camping. Det vi fikk p kjpet var taxfree kvoten p overfarten fra Sandefjord. Det ble en kostbar tur, for vi hadde bestilt service p bo...

BRUMMUNDDAL FERIE  FRITIDSENTER CAMPING.
BRUMMUNDDAL FERIE FRITIDSENTER CAMPING.

Hei, da er redaktren igang igjen. Snodig kar over her ja. Da har vi tatt en runde rundt p campingplassen her i Brumunddal og en liten tur i centrum som ligger ca 2 km unna, det ble taxi...

Litt mere om Lkken

Hadde en fin kveld i Lkken p tirsdag 5/7. Vi var og hrte p Trubaduren Jan Egil som spilte fantastisk musikk for enhver smak. Kjempestemning p Myrphys pub hvor stemningen var stor, forferd...

Lkken By camping.

N har vi kjrt fra Skagen hvor vret ikke var s bra. Det ble en dag mindre der enn vi hadde tenkt. Vi fikk en fin plass til bobilen her p Lkken by camping med gangavstand p 400 meter inn til ...

SKAGEN / GRENEN CAMPING.

S var ferien endelig i gang. Vi valgte Skagen som destinasjon med festival og det hele. http://skagenfestival.dk/ Vi ankomm Hirtshals den 30/7 kl 19:00 og var ferdig rigget opp fortelt til bob...

BOBILTREFF TELENESSANDEN 17 - 19.06 2016

Ankom telenessanden camping ca kl 19:00 onsdags kveld og ble tatt i mot av en fantastisk koselig eier av plassen, Sigmund Telenes., vi tok han i hnde...

Det store andeslippet i slusene Lunde.

I dag fikk vi besk av sskenbarnet mitt, Ruth Ester p formiddagen, kjempekoselig treffe henne igjen. Brit har ftt filmet litt i dag ogs, det er rart at vi dumper opp i forskjellige arra...

Lunde Telemark Kanalcamping.

Ja n har vi funnet enda en perle av en camping plass. Plassen er to timers kjring fra Tnsberg, veldig fin beliggenhet med kanalen noen meter unna hvor Viktoria og Henrik Ibsen kanalbtene krysse...

Ebeltoft/Randers

Ja her er det fortsatt hurra meg rundt med bobil. Vi var s heldig treffe blink med at vi havnet midt opp i Sommerfest her i Ebeltoft med musikk og et stort tivoli. Det beste av det hele var at K...

Blvand. Hvidbjerg strand camping

Vi er fortsatt i feriemodus. Kom til Hvidbjerg mandag den 13/7 og reiser videre til Ebeltoft etterhvert. Vi stortrives p denne fantastiske plassen her med blide Dansker rundt oss. Vi har vrt i Bl...

Jespers hus og Ringkping.

Kom til Jespers Hus i Nykbing torsdag, fikk flott plass ligge p, midt i smrye for alt, til og med splestasjonen var like ved siden av. Fredag kom Kristoffer og Sussann med sin familie, vi ha...

Nykbing Mors 8/7 2015

Kjrte fra Aalborg i dag og kjrte hele 13 mil hit til Nykbing. ( man har da ferie,) langdistanser er ikke noe for oss. I dag har vi hatt et forferdelig vr, voldsomt med regn og vind.Ligger p en...

lborg 5/7 - 9/7 2015

Kom til Aalborg Familie Camping i gr, flott plass og den reneste campingen vi har vrt p.Vret er ikke helt p vr side, i natt har det regnet og blst noe voldsomt, var skikkelig utrivelig en st...

SKAGEN 2 - 5.07 2015

Ja da er vi endelig i gang med ferien. Vi tok Fjordline fra Langesund til Hirtshals med forsinkelse p 45 minutter. Det viste seg at det var feil p et av bildekkene som ikke ville lfte seg, s de...

Omlidstranda camping 21-25/5. 2015

Omlid stranda er en perle av en campingplass. Men i dag er det dessverre mye vind og overskyet, det pleier vre en fin solnedgang her men det har vi ikke sett s mye av enn. Forteltet blafrer i ...

Fjellbacka Sverige

14 til 16 mai 2015 Vi reiste med Fjordline fra Sandefjord 14 mai. Jeg vil si at Bast fergen kontra Fjordline s er det stor prisforskjell med kr 410 med Bast fosen og kr 150 med Fjordline. S he...

Litt kultur fra Fredrikstad.

I dag har vi funnet fram en godt gjemt kulturdel av oss, vi har vrt p jernbanemuseet i gamlebyen, skal si Ivar fikk fram jernbanemannen i seg, et rom p400 kvm med modelljernbane, virkelig flotte...

Fredrikstad 08/05 2015

Ja da er vi p tur igjen med bobilen, med nytt fortelt, type Kampa air pro 390. Litt kaldt nr vi kom i gr kveld, men det stod ikke lenge p fr det var varme fra 3 ovner i forteltet, med musikk f...

Frste bobil turen i r 2015

Hei alle venner. N har vi campa p Oddane sand rett utenfor nevlunghavn, kjempefint sted med en liten spasertur fra mlen. Litt vind i dag, men det gjr ingenting for vi koser oss i fortelet med ...

Rognstranda camping.

Her har vi funnet en flott camping plass med en kjempefin badestrand. http://rognstrandacamping.no I dag er det 29/8.2014 og det nrmer seg sesong slutt, det er jo trist for vi liker dette camping...

Oppsummering av bobilturen 2014.

Kom hjem i dag etter 3 uker p veien. Har hatt litt problem med nettet noen plasser vi har vrt, s vi har ikke ftt skrevet s mye som vi nsket. Turen har vrt fantastisk fin, knallvr hele tiden...

MARIESTAD.

Blir her til mandag eller tirsdag, tenkte ligge en dag eller to i Fjellbacka, har hrt det skal vre fint der ogs, etter det er det bare komme seg hjem prve f pressa kroppen i Meny klrn...

RUSLETUR P VALL CAMPING DANMARK

I dag har vi vrt p en liten spasertur rundt p campingen her. Det som er fint med camping bobil er at en fr gtt mye, det er nesten som at en fler flesket glir sakte fra kroppen. Vi storkoser...

VALL CAMPING I KGE. 11/7 2014

Dro fra Ebeltoft til Kge i gr, flotte veier s vi brukte 3,5 timer p 33 mil, 120 grense hele veien. Ligger p vall camping,ca 5 mil fra Kbenhavn, skal dit p mandag, m innom der nr det ikke ...

Ebeltoft Strand Camping 9/7-2014

Kom til Ebeltoft i gr ettermiddag. Flott campingplass, rett ved stranden, langgrundt og fint, Ivar har allerede testet vannet, litt kjlig med en gang, men tror det var godt da vi har 35 grader i ...

SKAGEN 2014

Reiste fra Langesund onsdag 2/7 med Stavangefjord. Kjempeflott ferge. Det var god mat og et flott interir med mange fine plasser sl seg nedp. Vi ankomm Hirtshals kl 19:30 og var p Paul Eeg ca...

KJRSTRANDA CAMPING

Koselig plass med uteservering. Flott badestrand, det ble mlt 18* grader kl 10:00 i dag. Traff en glad guttegjeng som satte seg ned med hver sin bag med flasker som klirret, masse godsaker der ja...

Fredrikstad motel og camping.

N har vi kommet til Fredrikstad p bobiltreff. Vre venner hadde allerede kommet i orden da vi kom. I dag har vi vrt i gamlebyen og vi ble veldig overrasket over hvor fint de har tatt vare p d...

Oddane sand camping psken 2014

Denne plassen kan anbefales, fin badestrand med puddersand og langgrundt. Her er det en liten forretning med kiosk. Her gr det kyst sti hvor man kan g med svaberg og flott landskap. Mlen ligg...

rets frste bobil tur 12. April 2014.

I et ikke s fint vr fant vi ut at n MTTE vi bare f begynt bruke den dyre doningen som str halve ret i grden hjemme. Med godt humr og masse mat og noe sprudlevann endte vi opp p Norsj...

Treungen ved Nissevann

Fredag 29/8 dro vi til Trungen for mte Thorleif og Ragnhild. Ut p kvelden ble vi invitert p reker og l i sammen med andre camping gjester i ei lita bu helt i vannkanten. Her koste vi oss, my...

OPPSUMMERING AV BOBIL TUREN.

Vi startet fra Langesund med fjordline til Hirtshals og videre gjennom Danmark til Tyskland og videre til Praha i Tsjekkia. Videre gjennom sterrike og med kursen til Porec i kroatia. Var der i noe...

SNART HJEMME. 7/8.13

Tirsdag 6/7 kom vi fram ti sa camping, ca 4 mil sr for Gteborg. Fredag er det hjemreise med 31 raske mil igjen til Tnsberg. Etter litt leting p kartet fant vi denne ydylliske plassen, med cafe...

TIROL 3.8.13

Hei igjen. Ankom Tirol i gr, nrmere bestemt Innsbruck, ligger p Alpen camping, en kjempekoselig og passe stor plass. Veldig spesielt ha alpene rett utenfor dra, det er rett og slett VAKKER...

KROATIA.

Hei igjen. Har vrt i kroatia i 5 dager, nydelig land. Var p en fantastisk 7 timers bttur p tirsdag,var i land i Vrsar og Rovinj,1 time til rdighet p hvert sted, begge veldig koselige steder. ...

P BOBILTUR I EUROPA.

Hallo folkens. N er vi endelig p nett, det tok sin tid, men n er vi igang med bloggen vr. Mandag 22/7 startet turen fra Langesund. Frst gjennom Danmark fr vi shoppet oss nesten ihjel hos han ...

Strmstad camping 19/6 2013

Ja n har vi ankommet Strmstad camping i s ps regnevr. Forteltet er oppe og n sitter vi og koser oss med fin musikk og godt drikke. Formen min er bra etter grunnen med sykemeldingen, men er n...

Omlistranda Helgeroa.

Da har jeg og jenta mi tatt turen til Omlistranda, kjempefin plass helt ned til vannet, kunne ikke bli bedre. Vi kom hit kl 12:00 den 7/8 og skal vre her til sndag. Vret er p vr side og det er...

Ullared

Ullared er stedet med mange shopping glade mennesker. Turen hit startet p onsdag 8/5 2013. Vi brukte ca 5 timer fra Moss. Vi har vrt innom ullared shopping og handlet i dag, og da traff vi Morgan...

P vei hjem.

Etter tre dager i lubeck, dro vi til stellplassen i Heilige Hafen. Lubeck var ogs en koselig by, men ikke s fin som de andre vi var innom, ingen slr vel byer som Rudesheim og Bernkastel Kues. Fr...

Fra Bremen til lubeck.

Hallo alle sammen. Vi var i Bremen i to dager, der regnet det kolossalt mye, trodde nesten vi mtte installere rer p bilene vre. Men vi er heldigvis av det positive slaget,( kanskje ikke helt sa...

Fra Bernkastel Kues til Lengerich.

Dro i dag tidlig fra Bernkastel Kues,en veldig koselig gamleby, utrolig flotte bygninger. Var innom en rekke koselige landsbyer p vei mot dagens ml som er Lengerich. I dag har vi kjrt langt og l...

Kveld p byen og tur p Rhinen.

I gr kveld var vi en tur p byen igjen, det var jo den store shoppedagen for oss damene. Fikk handlet litt,men vi skal innom flere steder med mulighet for dette,s vi behersket oss. Var innom fler...

Rudesheim

Hallo ,folkens. Reiste fra marburg i dag tidlig. Tor og Eva ble kjent med en tysker for 3 r siden, s i dag har vi vrt p besk hos bernard og kona hans Maria. Veldig koselige folk, vi ble godt m...

Videre nedover i Tyskland

Hallo alle sammen. N har vi kommet oss til Tyskland etter en 4 timers bt tur fra Larvik til Danmark, der blste det som vanlig, ikke noe blivende sted, s vi tok bare en liten pause fr vi dro ti...

Fra Larvik til Hirtshals 14/6 2012

Vi var s heldige f kjpt billett med hurtigbten colorline til kr 971,- over til Danmark. Bildet under her er fra en tidligere tur til Tynset . Bilen er snart pakket, bare litt igjen, s er vi...