Fra Bremen til lubeck.

Hallo alle sammen.

Vi var i Bremen i to dager, der regnet det kolossalt mye, trodde nesten vi mtte installere rer p bilene vre. Men vi er heldigvis av det positive slaget,( kanskje ikke helt sant) men som nordboere vi er, stoppet ikke vret oss,vi tok p vadestvler og peilet inn den frste og beste puben vi fant. Kosa oss der ja.

I skrivende stund er vi i lubeck, vret er fremdeles ikke helt topp, men ikke noe gjre med det,koser oss likevel vi. Tor(svoger) er rene blodhunden/lhund han finner frem over alt. Lubeck er en fin by det ogs, masse butikker og severdigheter se p. Vi har fortelt p bobilen, s her koser vi oss og griller.

P lrdag setter vi kursen mot Skandinavia, Lomma camping i Malm,og s smharry som vi er skal vi innom high chaparall etter det, det skal visstnok vre et artig sted. Skriver sikkert en siste blogg nr vi er i Sverige.

Ha det godt alle sammen.

Hilsen de feriegale/ ferieglade omstreifene.

Fra Bernkastel Kues til Lengerich.

Dro i dag tidlig fra Bernkastel Kues,en veldig koselig gamleby, utrolig flotte bygninger. Var innom en rekke koselige landsbyer p vei mot dagens ml som er Lengerich. I dag har vi kjrt langt og lengre enn langt,virker som en koselig campingplass, laaaangt fra butikker, til sorg for oss damene, til glede for mannfolka. Tyskerne skal ha to ting og det er: de er noen klppere til pynte med blomster, men noen svin til kjre bil, fytti katta,tror ikke de har bremser p bilene,p autobahn er de helt ut av kontroll, til forskrekkelse for oss nordboere. Skal ligge her ett par dager, s gr turen til Bremen, der blir vi noen dager.

Kveld p byen og tur p Rhinen.

I gr kveld var vi en tur p byen igjen, det var jo den store shoppedagen for oss damene. Fikk handlet litt,men vi skal innom flere steder med mulighet for dette,s vi behersket oss. Var innom flere skjenkesteder, der fikk vi det veldig artig,fin musikk og stor stemning. Vel hjemme igjen ble Eva godvenn med to : diltedotter; fra lesund. Nydelige hunder.

I dag har vi vrt p en 5 timers bttur p Rhinen. Flott tur, veldig mange slott og borger langs elva. Turen endte i lorelei, fr vi snudde seilte tilbake, virkelig noe anbefale for de som skal til Rudesheim. I morgen setter vi kursen mot Bernkastel Kues, 9 mil fra Rudesheim, hvor lenge vi blir der sprs om vi syns det er bra der, det er dette som er s bra med bobil,vi kan bare forflytte oss nr vi selv nsker.
Litt historie rundt Loreley.
P en klippe fr byen St.Goslar satt en ung kvinne sang s vakkert, at soldater som ville angripe byen ble s trollbunnet at de glemte manvrere btene og det endte med forlis.

Rudesheim

Hallo ,folkens. Reiste fra marburg i dag tidlig. Tor og Eva ble kjent med en tysker for 3 r siden, s i dag har vi vrt p besk hos bernard og kona hans Maria. Veldig koselige folk, vi ble godt mottatt. Derfra gikk turen til Rudesheim , knallfin campingplass, svmmebasseng og greier, det passet Ivar veldig godt, da er han i sitt rette element. Vi blir her 3 eller 4 dager. I dag er vret helt herlig og vi storkoser oss. I kveld skal vi spasere en tur inn til byen, Eva og Tor har vrt her fr, og de kan ikke f fullrost byen, s det gleder vi oss til.

I gr kveld var vi p spasertur inn til byen. Da sonderte vi damene butikkene, mye fint der, s i dag skal vi inn shoppe litt. Byen her er helt utrolig flott, trange gater, med gamle hus, typisk tysk med bindingsverk, romantisk rett og slett. Live musikk p restauranter, det blir ikke mindre stemning av den grunn heller. I dag er det 25 grader, herlig. Vi fr ikke sendt blogg s ofte, drlig med nett der vi har vrt. Merket godt at Tyskland vant kampen mot Danmark, folk var i ekstase, tutet med bilene, de var vill tollt i hauet.i skrivende stund skal vi inn til byen, vi damene er i shoppingmodus, s dette tror jeg skal g veldig bra. Sender ny blogg nr vi fr tillgang p nett. Ha det godt alle sammen.

Videre nedover i Tyskland

Hallo alle sammen. N har vi kommet oss til Tyskland etter en 4 timers bt tur fra Larvik til Danmark, der blste det som vanlig, ikke noe blivende sted, s vi tok bare en liten pause fr vi dro til Tyskland. Frste stopp der var i flensburg, der vi var p storshopping p Otto Duborg, herregud s billig, nesten s vi gikk berserk, men vi tenkte: mtehold berg , mtehold. Etter det campet vi i schlesviig, koselig plass, der smakte vi p godvarene fra han Otto, det smakte fortreffelig, men som de fornuftige menneskene vi er ble det ikke mye, vi var p hjul igjen kl 11 i dag tidlig. Var innom Bergen belsen konsentrasjonsleir, der var det mange tusen skjebner, huff huff. N er vi i en by som heter celle, gutta tar en l, mens vi damene tar noe annet flytende. I morgen gr turen til marburg, koser oss skikkelig p tur, litt regn i dag, men hper vrgudene er p vr side i dagene som kommer. Mer fra turen kommer senere, hper dere alle har det bra.

Det beste av alt, ferien har ikke begynt enda , ikke fr 18 juni, og alt vi har opplevd til n, utrolig, takker til butikksjefen Magne som ga meg fri en dag fr.

Fra Larvik til Hirtshals 14/6 2012

Vi var s heldige f kjpt billett med hurtigbten colorline til kr 971,- over til Danmark.
Bildet under her er fra en tidligere tur til Tynset . Bilen er snart pakket, bare litt igjen, s er vi klare for Tyskland. Vi gleder oss veldig,tolken vr er Tor ( han er flink i tysk) vi tre andre hadde ikke tysk p skolen, der er vi fullstendig blank. Forventningene vre er stor, har hrt s mye fint om reiseruta av andre som har vrt der. Ivar er litt hard p gasspedalen til tider, men n skal vi ligge bak Tor og Eva, noe som passer gamle mor, da fr jeg sett noe natur ogs, ikke bare fise forbi.